مثالی ساده که سنی را شیعه کرد

یکی از دوستان در خاطراتش می گفت 

به یک سنی گفتم

من یک لیوانی برای شما می‌آورم که قبلا داخل آن پر از نجاست بوده آن را خالی می‌کنم و لیوان را قشنگ می‌شویم و آن را پر از آب خنک و گوارا می‌کنم و جلوی شما می گذارم ، لیوان دیگری بر می دارم که نو و تمیز بوده و هیچ نجاستی به آن نخورده است ، درآن هم آب خنک می ریزم و روبرویتان می گذارم

از کدام لیوان می خوری ؟ از آن یکی که در آن نجاست بوده یا آن که از اول تمیز بوده ؟

گفت معلومست از آن لیوانی می خورم که از اول تمیز بوده و نجاست بهش نخورده

گفتم : علی بن ابیطالب علیه السلام هیچ گاه محبت بت در قلبش نرفته بود در مقابل هیچ بتی تعظیم نکرده بود و حتی یک چشم به هم زدن شرک به خدا نورزید ولی عمرحداقل 27 تا 40 سال مشرک و بت پرست بوده و کثافت شرک در وجودش رفته بود

حالا شایسته است از کدام یک تبعیت کنی ؟خیلی تعجب کرد و جوابی نداشت که بدهد . چندتا کتاب را بهش معرفی کردم تا مطالعه کندبعد از چند ماه نامه ای به ایمیلم فرستاد که من بعد از مطالعات این کتاب ها شیعه شدم و الان در دانشگاه دارم تبلیغ شیعه می کنم

v